پرایس اکشن

۵ بازديد

 پرایس اکشن و معرفی معاملات پرایس اکشن

پرایس اکشن: یکی از روش های سفته بازی بازار مالی معاملات قیمت است، معاملات قیمت تجزیه و تحلیل حرکت قیمت پایه در طول زمان را شامل می شود.

این امر معمولا توسط تعداد بسیاری از معامله گران خرده فروشی و اغلب توسط معامله گران نهادی و مدیران صندوق های تامینی برای پیش بینی جهت آینده قیمت اوراق بهادار یا بازار مالی استفاده می شود.
به عبارت ساده تر، عمل قیمت، نحوه تغییر قیمت است، یعنی «عمل» قیمت.

به راحتی در بازار هایی با نقدینگی و نوسان بالا مشاهده می شود، اما در واقع هر چیزی که در بازار آزاد خریداری یا فروخته می شود، باعث افزایش قیمت می شود.

معاملات پرایس اکشن عوامل اساسی را که بر حرکت بازار تأثیر می گذارند نادیده می گیرد و در عوض به تاریخچه قیمت بازار نگاه می کند، یعنی حرکت قیمت آن در یک دوره زمانی مشخص.

بنابراین، اکشن قیمت یک تحلیل تکنیکال است، اما آنچه آن را از اکثر اشکال تحلیل تکنیکال متمایز می کند این است که تمرکز اصلی آن بر رابطه قیمت فعلی بازار با قیمت های گذشته یا اخیر آن است، نه «دست دوم» مقادیری که از آن تاریخچه قیمت به دست می آیند.

محصولات همه چی دون: ((دوره کیک لواشکی))

به عبارت دیگر، معاملات پرایس اکشن شکلی «خالص» از تحلیل تکنیکال است زیرا شامل هیچ شاخص دست دوم و مشتق از قیمت نمی شود.

معامله گران قیمت فقط به داده های دست اولی که یک بازار در مورد خودش تولید می کند، می پردازد، این حرکت قیمت در طول زمان است.

تحلیل اقدام قیمت به معامله‌ گر اجازه می‌ دهد تا حرکت قیمت بازار را درک کند و توضیحاتی را در اختیار معامله‌ گر قرار می دهد تا بتواند یک سناریوی ذهنی برای توصیف ساختار بازار فعلی بسازد.

معامله گران با تجربه قیمت عمل اغلب درک ذهنی منحصر به فرد خود و "احساس درونی" بازار را دلیل اصلی تجارت سودآور خود می دانند.

معامله‌ گران پرایس اکشن از تاریخ گذشته حرکت قیمت بازار استفاده می‌ کنند، معمولاً بر روی اقدام اخیر قیمت در 3 تا 6 ماه گذشته تمرکز می‌ کنند و تمرکز کمتری بر تاریخچه قیمت‌ های دورتر دارند.

این تاریخچه قیمت شامل نوسانات اوج و نوسان پایین در یک بازار و همچنین سطوح حمایت و مقاومت است.

یک معامله گر می تواند از عمل قیمت بازار برای توصیف فرآیند تفکر انسانی در پشت حرکت بازار استفاده کند. هر شرکت کننده در یک بازار هنگام معامله در بازار، «سرنخ‌ هایی» را در نمودار قیمت بازار باقی می‌ گذارد، این سر نخ‌ ها می‌ توانند تفسیر شوند و برای پیش‌ بینی حرکت بعدی در بازار استفاده شوند.

معامله با قیمت - ساده نگه داشتن آن

معامله‌ گران پرایس اکشن معمولاً از عبارت "Seed It Simple Stupid" برای اشاره به این واقعیت استفاده می‌ کنند که معاملات چیزی است که بسیاری از افراد با پوشاندن نمودارهای خود با شاخص‌ های فنی متعدد و به طور کلی تحلیل بیش از حد بازار بیش از حد آن را پیچیده می‌ کنند.

معاملات پرایس اکشن گاهی اوقات به‌ عنوان «معاملات چارت تمیز»، «معاملات برهنه»، «معاملات خام یا طبیعی» نیز نامیده می‌ شود، که به معامله از یک نمودار قیمت فقط اقدام قیمتی ساده اشاره می‌ کند.

رویکرد ساده و ساده معاملات پرایس اکشن به این معنی است که هیچ اندیکاتوری در نمودار معامله‌ گران وجود ندارد و هیچ رویداد یا اخبار اقتصادی در تصمیم‌ گیری‌ های معاملاتی استفاده نمی‌ شود.

تمرکز تنها بر روی کنش قیمت بازار است، و اعتقاد معامله‌ گران قیمت این است که این اقدام قیمت همه متغیرهایی (رویدادهای خبری، داده‌ های اکو و غیره) را که بر بازار تأثیر می‌ گذارند و باعث حرکت آن می‌ شوند، منعکس می‌ کند.

بنابراین، مفهوم این است که به جای تلاش برای رمزگشایی و مرتب‌ سازی بسیاری از متغیرهای مختلف که هر روز بر بازار تأثیر می‌ گذارند، تحلیل بازار و معامله از روی قیمت آن بسیار ساده‌ تر است.

استراتژی های معاملاتی قیمت (الگو ها)

الگوهای پرایس اکشن، که به آنها «محرک‌ ها»، «تنظیمات» یا «سیگنال‌ ها» نیز گفته می‌ شود، در واقع مهم‌ ترین جنبه معاملات پرایس اکشن هستند، زیرا این الگو ها هستند که سرنخ‌ های قوی را برای معامله‌ گر درمورد اینکه قیمت ممکن است در آینده انجام دهد، ارائه می‌ دهند.

نمودارهای زیر نمونه هایی از چند استراتژی معاملاتی ساده قیمت را نشان می دهند که می توانید برای معامله در بازار از آنها استفاده کنید.

الگوی نوار داخل

الگوی نوار داخلی یک الگوی دو میله ای است که از نوار داخلی و نوار قبلی تشکیل شده است که معمولاً به آن "نوار مادر" می گویند.

نوار داخلی کاملاً در محدوده بالا تا پایین نوار مادر قرار دارد.

این استراتژی اقدام قیمت معمولاً به عنوان یک الگوی شکست در بازارهای پرطرفدار استفاده می‌ شود، اما اگر در سطح نمودار کلیدی شکل بگیرد، می‌ توان آن را به‌ عنوان سیگنال معکوس نیز معامله کرد.

الگوی نوار سنجاق

الگوی پین بار از یک شمعدان تشکیل شده است و نشان دهنده رد قیمت و معکوس شدن در بازار است.

سیگنال پین بار در بازارهای پرطرفدار، بازارهای محدود به محدوده عالی عمل می کند و همچنین می تواند بر خلاف روند از سطح حمایت یا مقاومت کلیدی معامله شود.

نوار پین نشان می دهد که قیمت ممکن است برخلاف جهتی که دم نشان می دهد حرکت کند. زیرا این دم نوار پین است که رد قیمت و معکوس را نشان می دهد.

الگوی تقلبی

الگوی جعلی شامل یک شکست نادرست از یک الگوی نوار داخلی است.

به عبارت دیگر، اگر یک الگوی نوار داخلی برای مدت کوتاهی شکسته شود، اما سپس در محدوده نوار مادر یا نوار داخلی برعکس شده و بسته شود، شما یک جعلی دارید.

به آن "جعلی" می گویند زیرا شما را جعلی می کند، بازار به نظر می رسد که در یک جهت شکسته می شود اما سپس در جهت مخالف باز می گردد و حرکت قیمت را در آن جهت آغاز می کند.

Fakey ها با روندها، در مقابل روندهای سطوح کلیدی و در محدوده های معاملاتی عالی هستند.

معامله با الگوهای عمل قیمت

بیایید به چند نمونه واقعی از تجارت با الگوهای عمل قیمت نگاه کنیم.
اولین نموداری که به آن نگاه می کنیم یک الگوی سیگنال فروش جعلی نزولی را به ما نشان می دهد.

در این مثال، روند از قبل نزولی بود، زیرا می‌ توانیم مسیر نزولی کلی را ببینیم که از سمت چپ بالای نمودار شروع می‌ شود و با حرکت قیمت به سمت چپ نمودار کاهش می‌ یابد.

بنابراین، این سیگنال فروش جعلی مطابق با روند نزولی نمودار روزانه بود، این خوب است.

معامله با روند به طور کلی به یک تنظیم قیمت، شانس بیشتری برای کار به نفع شما می دهد.

نمودار زیر نمونه‌ ای از راه‌ اندازی ترکیبی نوار پین تقلبی صعودی را در زمینه بازار در حال حرکت به سمت بالا نشان می‌ دهد.

به طور معمول، زمانی که یک بازار دارای یک سوگیری کوتاه مدت قوی است.

به این معنی که اخیراً و به شدت در یک جهت حرکت می کند، یک معامله گر قیمتی می خواهد مطابق با آن حرکت کوتاه مدت معامله کند.

در این مثال بعدی، ما به الگوی معاملات نوار داخلی نگاه می کنیم.

این نمودار هم یک سیگنال درون نوار معمولی و هم یک تنظیم ترکیبی پین نوار درونی را نشان می‌ دهد.

یک ترکیب پین نوار داخلی به سادگی یک نوار داخلی با یک نوار پین برای نوار داخلی است.

این تنظیمات در بازارهای پرطرفدار مانند آنچه در نمودار زیر می بینیم بسیار خوب عمل می کنند.


آخرین نمودار مورد نظر نمونه هایی از الگوی نوار پین را نشان می دهد. به حرکت های بزرگ به سمت بالا که هر دو سیگنال خرید پین بار را دنبال کردند توجه کنید.

همچنین، توجه داشته باشید که چگونه این میله‌ های پین هر دو دارای دم‌ های بلندی در مقایسه با برخی از میله‌ های دیگر در این نمودار هستند که ممکن است آنها را به عنوان میله‌ های پین شناسایی کنید.

میله‌ های پین با دم‌ های بلند زیبا مانند این دو، و که به وضوح از قیمت اطراف بیرون زده‌ اند، اغلب تنظیمات بسیار خوبی برای معامله هستند.

الگوهای عمل قیمت معامله با تلاقی

معامله با سیگنال‌ های مربوط به قیمت نه تنها به خود سیگنال مربوط می‌ شود، بلکه به محل شکل‌ گیری سیگنال در نمودار نیز مربوط می‌ شود.

هر پین نوار، نوار داخلی و غیره برابر ایجاد نمی شود.

بسته به جایی که یک سیگنال اقدام قیمتی خاص در یک بازار شکل می گیرد، ممکن است نخواهید آن را معامله کنید یا ممکن است بخواهید بدون تردید روی آن بپرید.

بهترین سیگنال‌ های اقدام قیمت، آنهایی هستند که در نقاط "همراه" در بازار شکل می‌ گیرند.

تلاقی، صرفاً به معنای "گرد هم آمدن" افراد یا چیزها است.

در مورد معاملات پرایس اکشن، ما به دنب...

ادامه مطلب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.